piątek, 3 sierpnia 2018

UAC - Kompania sojuszy - walczymy z sojuszami z innych królestw

EDIT z dna 24.03.2019
W tym poradniku piszę o UAC.
Więc jeśli zobaczycie skrót KvK, to mam na myśli UAC.

Mamy już jedno UAC za sobą. Dużo się nauczyliśmy, bo w sumie to nic o tym nie wiedzieliśmy :P


Dlaczego warto brać w tym udział?
Bo nic nie można stracić! A można tylko zyskać. Doświadczenie w walce oraz super nagrody

np 5k złota, 20 kamieni uszlachetniających 2lvl, 20 zębatek 2lvl
a dodatkowo 50h przyspieszeń, 350 bannerów chwały, 15 kamieni uszlachet. lvl2, i 100k punktów honoru.

O co właściwie chodzi w UAC?
O plądrowanie skarbów (Rudy Clarenta) z budynków przeciwników i ich ochrona w naszych budynkach.
Im więcej skarbów, tym więcej punktów, tym lepsze miejsce i lepsze nagrody.


Ogromną zaletą tego wydarzenia jest brak jakichkolwiek strat, bo:
- Nie można stracić surowców w swoich zamkach
- Teleporty do innych królestw są za darmo i są natychmiastowe
- Leczenie rannego wojska jest ZA DARMO i jest bardzo szybkie. 150k wojska leczy się w około 90min.
- Wszystkie oddziały zabite w walkach są ranne! Żaden nie ginie.


W trakcie UAC możemy się teleportować do innych królestw, w bliskie pobliże sojuszu, które są przypisane do naszej "ligi".

Będąc w innym królestwie NIE MOŻNA (jest zablokowana taka możliwość):
- atakować bestii
- atakować obozy kardynała
- atakować zamki z innych sojuszy i bez sojuszu
- stawiać obozów (do sprawdzenia)

Można za to:
- atakować zamki naszych przeciwników i zabijać im wojsko (ale nie rabujemy surowców)
- napadać na budynki sojuszu - fortece, wieże, centrum strategii
- robić zbiórki na zamki i na budynki


Jak zdobywane są punkty dla gracza
- za obronę własnych budynków, czyli za czas przesiedziany w sojuszniczych budynkach i chroniąc skarbów
- za plądrowanie, czyli za siedzenie w budynkach przeciwników i podbierając im skarby
- NIE ma punktów za atakowanie i zabijanie żołnierzy przeciwników (Rzeźnik, to do Ciebie :P )


WAŻNA informacja co do walki/obrony/teleportacji w trakcie UAC:

  1. Bronić budynki, należy poprzez kliknięcie w budynek i wybranie opcji "Szczegóły Rud Clarenta". Zwykłe obsadzenie budynków (tak jak obsadzenie fortecy na najazd kardynała) nie daje ochrony skarbów ani punktów za obronę.
  2. Można atakować/plądrować tylko jeden budynek ze skarbami. Więc jeśli plądrujesz budynek, to nie możesz pomóc w zbiórce czy w ataku na kolejny budynek ze skarbami. Musisz zwolnić jeden, aby zaatakować/plądrować drugi
  3. Można atakować kilka zamków przeciwnika na raz. Nie ma ograniczenia jak z budynkami ze skarbami.
  4. Można atakować/plądrować jeden budynek ze skarbami, a dodatkowo dalej atakować zamki, czy brać udział w zbiórkach na nich.
  5. Można bronić tylko 1 naszego budynku ze skarbami.
  6. Aby się teleportować do innego królestwa, należy mieć całe wojsko w swoim zamku. Czyli przed teleportem, trzeba ich ściągnąć z kopalni, farm, czy obstawiania budynków.
  7. Teleportować może się zamek na co najmniej 15lvl. Mniejsze nie mogą.
  8. Teleportujemy się klikając w ikonę na lewo na dole "Kompania Sojuszy", klikamy w wybrane królestwo i klikamy Teleportuj. Zostanie zaproponowana lokalizacja (nie można jej zmienić) i potwierdzamy. Gra się odświeży i można lądować.
  9. Aby wrócić do domu, Musimy mieć całe wojsko w zamku, nikt nie może iść na nas z atakiem czy szpiegiem.
  10. W budynkach ze skarbami podbijane są statystyki do waleczności. Zarówno w obronie jak i w ataku..
  11. Wojska leczymy w szpitalu i wybierając opcje SZPITAL KRÓLESTWA. Gdy wojsko się wyleczy, od razu staje na placu gotowe do bitwy.
  12. Czat naszego sojuszu jest wciąż aktywny na wszystkich graczy.
  13. Plądrowane budynki mogą odbić właściciele, ale także inne SOJUSZE będące w kampanii.
  14. Można używać baniek ochronnych, ale w sumie po co iść w koszta? Lepiej zostawić je na KE.

NASZA STRATEGIA NA TE WYDARZENIE
  1. Przestawiamy sterowiec na atakujący i zakładamy bojowe ciuchy.
  2. Kto może, to resetuje swoje talenty lorda i daje wszystko w umiejętności wojny
  3. Najważniejsza jest dzisiejsza noc i start wydarzenia o 2 w nocy. Trzeba obstawić budynki, a kto ma czas wylecieć na plądrowanie.
  4. Gdy ktoś wraca z ataku i idzie np spać, to przed wyjściem wrzuca swoje wojsko do obrony wybranego budynku, a resztę możne np puścić do kopalni (bo można tylko 1 budynek na raz obstawić.
  5. Aby rabować skarby z danego budynku, wystarczy tylko 1 gracz z 1 żołnierzem, aby rabować tyle samo co 500k armii. Stąd warto aby na wyloty na innych, zabierali się też gracze z mniejszymi zamkami 15lvl w górę, dzięki temu mocniejsi graczy oczyszczają budynki z wojska, a niższe zamki je plądrują, dzięki temu mocniejszy może wyjść z tego budynku i atakować kolejny zamek.
  6. Jeśli macie farmy 15lvl i wyżej, to też zabierajcie je ze sobą. Czasem łatwiej i szybciej jest samemu ogarnąć jakiś budynek
  7. Warto wyłapać których godzinach poszczególne królestwa są nieaktywne (śpią). To dobry moment na atak i spokojne plądrowanie.
  8. Warto wybierać te królestwa i te budynki, które mają najwięcej skarbów w sobie.  Im więcej skarbów w budynku tym szybsze plądrowanie.
  9. WYKONUJCIE polecenia R4. Mają już doświadczenie w KvK. Jeśli mówią zostań w tym budynku to zostań, choćbyś miał stracić wojsko. Często zbiórki na Ciebie nie dochodzą do realizacji lub są zawracane na chwile przed atakiem.

STRATEGIE NA ATAK
Wyłapałem 3 schematy ataków:
  1. Cichy atak. Leci sobie samotny wilk w jakieś królestwo. Szuka nieobstawionego budynku, i dodaje tam swoje jednostki, aby plądrowały. Nie wysyła żadnych skanów, żadnych ataków. Po prostu się przyczaja i siedzi aż go nie wykurzą. To dobra strategia dla kogoś kto gra w pojedynkę lub dla mniejszych zamków.
  2. Atak nastawiony na przejęcie budynków ze skarbami. Czyli lecimy w 3-6graczy, i zbiórkami załatwiamy po kolej budynki, potem je obstawiamy i siedzimy w nich. Aż nas nie wykurzą.
  3. TOTALNA ANIHILACJA - wpadamy w 4-7 graczy, najpierw palimy wszystkie zamki indywidualnie lub za pomocą zbiórek. Potem czyścimy budynki ze skarbami i tam siedzimy dużo dłużej. Bo w sumie nie ma za bardzo kto ich odbić ( nie licząc innych atakujących sojuszy), nie ma kto robić zbiórek.

Luźniejsze porady i przemyślenia
  1. Dość popularne będą walki na 300-500k kontra 300-500k. Więc warto podkręcić hale wojskowe.
  2. Jeśli masz zamek np 23 lvl, za bardzo nie musisz obawiać się ataków i obrony na zamki 20 lvl i niżej. Nie raz szedł oddział 120k wojska z zamku 19lvl, na nasze zamki z 50k drugiej armii. I traciliśmy po kilka set oddziałów, a oni prawie całość. STATYSTYKI są tutaj bardzo ważne i widać tę różnicę.
  3. Warto używać anty-zwiadu. 2h kosztuje 100golda, a przeciwnik zastanawia się po kilka razy czy atakować zamek w ciemno. To porada głównie dla zamków 22lvl + i konieczność dla zamków 24+. Anty zwiad włączamy przez zamek-wzmacniacze miejskie.
  4. Aby uchronić wojsko, które nie bierze udziału w ataku na budynki ze skarbami, warto je wysyłać na atak na mniejsze zamki, które w sumie można w ciemno atakować, np lvl 14 i mniej. Ew oczyścić zamek główną armią gdzieś obok, a potem atakować budynki. Wtedy wiemy, że tamten zamek jest pusty i można i nawet same armaty wysyłać, byle nie stacjonowały w zamku, bo bez głównej armii są dużo łatwiejszym celem.
  5. Jeśli ktoś używa anty-zwiadu, można na niego puścić np 1 konia. Jeśli jest pusty, to zapłonie i dzięki temu wiemy, że tam mamy spokój.
  6. ZBIÓRKI. Jeśli robisz zbiórki, Twoje wojska i wojska sojuszników, które dołączą, NIE BIORĄ udziału w obronie zamku. Wojska w zbiórce nie są też wyszczególniany przy puszczeniu szpiega.
  7. FAKE ZBIÓRKA - fajna taktyka na schowanie swojego wojska i obrona niespodzianka. Robisz 3 zbiórki, więc szpieg pokazuje ze masz 0 wojska w zamku, ew zostawisz coś na przynętę. Gdy ktoś atakuje Twój zamek, na parę sekund przed dotarciem, anulujesz zbiórki i atakujący ma psikusa, bo się tego nie spodziewał.
    JEDNAK to działa też w drugą stronę i zwłaszcza graczy ze starszych królestw (50-180) często coś takiego stosują.
  8. Ja stosuję też fake zbiórki, aby nieco odsapnąć od dynamicznej gry. Puszczam zbiórkę, na 1h, i spokojnie mogę zaplanować dalsze ruchy. Problemem fake zbiórek jest zamieszanie na czacie i nie wiadomo do której dołączać. Umówmy się, że jeśli jest planowany atak zbiorowy gdzie będzie dużo właściwych zbiórek, to nie stosujmy tej metody zbyt często w tym momencie.

Dodatkowe informacje o KvK możecie uzyskać poprzez centrum wydarzeń - kompania sojuszy - przycisk na górze ze znakiem zapytania.






3 komentarze:

  1. Zgadza sie - to co opisałem powyżej to UAC a nie KVK.

    Gdy pisałem ten poradnik, w naszym królestwie nie było jeszcze walk KvK, więc mylnie przybrałem takie określenie na UAC.
    Jednocześnie nie chciało mi się już modyfikować tego wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra, jednak na szybko pozmieniałem na poprawny skrót UAC :)

    OdpowiedzUsuń