EDIT z dna 24.03.2019
W tym poradniku piszę o UAC.
Więc jeśli zobaczycie skrót KvK, to mam na myśli UAC.
Mamy już jedno UAC za sobą. Dużo się nauczyliśmy, bo w sumie to nic o tym nie wiedzieliśmy :P
Dlaczego warto brać w tym udział?
Bo nic nie można stracić! A można tylko zyskać. Doświadczenie w walce oraz super nagrody
np 5k złota, 20 kamieni uszlachetniających 2lvl, 20 zębatek 2lvl
a dodatkowo 50h przyspieszeń, 350 bannerów chwały, 15 kamieni uszlachet. lvl2, i 100k punktów honoru.
O co właściwie chodzi w UAC?
O plądrowanie skarbów (Rudy Clarenta) z budynków przeciwników i ich ochrona w naszych budynkach.
Im więcej skarbów, tym więcej punktów, tym lepsze miejsce i lepsze nagrody.
Ogromną zaletą tego wydarzenia jest brak jakichkolwiek strat, bo:
- Nie można stracić surowców w swoich zamkach
- Teleporty do innych królestw są za darmo i są natychmiastowe
- Leczenie rannego wojska jest ZA DARMO i jest bardzo szybkie. 150k wojska leczy się w około 90min.
- Wszystkie oddziały zabite w walkach są ranne! Żaden nie ginie.
W trakcie UAC możemy się teleportować do innych królestw, w bliskie pobliże sojuszu, które są przypisane do naszej "ligi".
Będąc w innym królestwie NIE MOŻNA (jest zablokowana taka możliwość):
- atakować bestii
- atakować obozy kardynała
- atakować zamki z innych sojuszy i bez sojuszu
- stawiać obozów (do sprawdzenia)
Można za to:
- atakować zamki naszych przeciwników i zabijać im wojsko (ale nie rabujemy surowców)
- napadać na budynki sojuszu - fortece, wieże, centrum strategii
- robić zbiórki na zamki i na budynki
Jak zdobywane są punkty dla gracza
- za obronę własnych budynków, czyli za czas przesiedziany w sojuszniczych budynkach i chroniąc skarbów
- za plądrowanie, czyli za siedzenie w budynkach przeciwników i podbierając im skarby
- NIE ma punktów za atakowanie i zabijanie żołnierzy przeciwników (Rzeźnik, to do Ciebie :P )
WAŻNA informacja co do walki/obrony/teleportacji w trakcie UAC:
W tym poradniku piszę o UAC.
Więc jeśli zobaczycie skrót KvK, to mam na myśli UAC.
Mamy już jedno UAC za sobą. Dużo się nauczyliśmy, bo w sumie to nic o tym nie wiedzieliśmy :P
Dlaczego warto brać w tym udział?
Bo nic nie można stracić! A można tylko zyskać. Doświadczenie w walce oraz super nagrody
np 5k złota, 20 kamieni uszlachetniających 2lvl, 20 zębatek 2lvl
a dodatkowo 50h przyspieszeń, 350 bannerów chwały, 15 kamieni uszlachet. lvl2, i 100k punktów honoru.
O co właściwie chodzi w UAC?
O plądrowanie skarbów (Rudy Clarenta) z budynków przeciwników i ich ochrona w naszych budynkach.
Im więcej skarbów, tym więcej punktów, tym lepsze miejsce i lepsze nagrody.
Ogromną zaletą tego wydarzenia jest brak jakichkolwiek strat, bo:
- Nie można stracić surowców w swoich zamkach
- Teleporty do innych królestw są za darmo i są natychmiastowe
- Leczenie rannego wojska jest ZA DARMO i jest bardzo szybkie. 150k wojska leczy się w około 90min.
- Wszystkie oddziały zabite w walkach są ranne! Żaden nie ginie.
W trakcie UAC możemy się teleportować do innych królestw, w bliskie pobliże sojuszu, które są przypisane do naszej "ligi".
Będąc w innym królestwie NIE MOŻNA (jest zablokowana taka możliwość):
- atakować bestii
- atakować obozy kardynała
- atakować zamki z innych sojuszy i bez sojuszu
- stawiać obozów (do sprawdzenia)
Można za to:
- atakować zamki naszych przeciwników i zabijać im wojsko (ale nie rabujemy surowców)
- napadać na budynki sojuszu - fortece, wieże, centrum strategii
- robić zbiórki na zamki i na budynki
Jak zdobywane są punkty dla gracza
- za obronę własnych budynków, czyli za czas przesiedziany w sojuszniczych budynkach i chroniąc skarbów
- za plądrowanie, czyli za siedzenie w budynkach przeciwników i podbierając im skarby
- NIE ma punktów za atakowanie i zabijanie żołnierzy przeciwników (Rzeźnik, to do Ciebie :P )
WAŻNA informacja co do walki/obrony/teleportacji w trakcie UAC:
- Bronić budynki, należy poprzez kliknięcie w budynek i wybranie opcji "Szczegóły Rud Clarenta". Zwykłe obsadzenie budynków (tak jak obsadzenie fortecy na najazd kardynała) nie daje ochrony skarbów ani punktów za obronę.
- Można atakować/plądrować tylko jeden budynek ze skarbami. Więc jeśli plądrujesz budynek, to nie możesz pomóc w zbiórce czy w ataku na kolejny budynek ze skarbami. Musisz zwolnić jeden, aby zaatakować/plądrować drugi
- Można atakować kilka zamków przeciwnika na raz. Nie ma ograniczenia jak z budynkami ze skarbami.
- Można atakować/plądrować jeden budynek ze skarbami, a dodatkowo dalej atakować zamki, czy brać udział w zbiórkach na nich.
- Można bronić tylko 1 naszego budynku ze skarbami.
- Aby się teleportować do innego królestwa, należy mieć całe wojsko w swoim zamku. Czyli przed teleportem, trzeba ich ściągnąć z kopalni, farm, czy obstawiania budynków.
- Teleportować może się zamek na co najmniej 15lvl. Mniejsze nie mogą.
- Teleportujemy się klikając w ikonę na lewo na dole "Kompania Sojuszy", klikamy w wybrane królestwo i klikamy Teleportuj. Zostanie zaproponowana lokalizacja (nie można jej zmienić) i potwierdzamy. Gra się odświeży i można lądować.
- Aby wrócić do domu, Musimy mieć całe wojsko w zamku, nikt nie może iść na nas z atakiem czy szpiegiem.
- W budynkach ze skarbami podbijane są statystyki do waleczności. Zarówno w obronie jak i w ataku..
- Wojska leczymy w szpitalu i wybierając opcje SZPITAL KRÓLESTWA. Gdy wojsko się wyleczy, od razu staje na placu gotowe do bitwy.
- Czat naszego sojuszu jest wciąż aktywny na wszystkich graczy.
- Plądrowane budynki mogą odbić właściciele, ale także inne SOJUSZE będące w kampanii.
- Można używać baniek ochronnych, ale w sumie po co iść w koszta? Lepiej zostawić je na KE.
NASZA STRATEGIA NA TE WYDARZENIE
- Przestawiamy sterowiec na atakujący i zakładamy bojowe ciuchy.
- Kto może, to resetuje swoje talenty lorda i daje wszystko w umiejętności wojny
- Najważniejsza jest dzisiejsza noc i start wydarzenia o 2 w nocy. Trzeba obstawić budynki, a kto ma czas wylecieć na plądrowanie.
- Gdy ktoś wraca z ataku i idzie np spać, to przed wyjściem wrzuca swoje wojsko do obrony wybranego budynku, a resztę możne np puścić do kopalni (bo można tylko 1 budynek na raz obstawić.
- Aby rabować skarby z danego budynku, wystarczy tylko 1 gracz z 1 żołnierzem, aby rabować tyle samo co 500k armii. Stąd warto aby na wyloty na innych, zabierali się też gracze z mniejszymi zamkami 15lvl w górę, dzięki temu mocniejsi graczy oczyszczają budynki z wojska, a niższe zamki je plądrują, dzięki temu mocniejszy może wyjść z tego budynku i atakować kolejny zamek.
- Jeśli macie farmy 15lvl i wyżej, to też zabierajcie je ze sobą. Czasem łatwiej i szybciej jest samemu ogarnąć jakiś budynek
- Warto wyłapać których godzinach poszczególne królestwa są nieaktywne (śpią). To dobry moment na atak i spokojne plądrowanie.
- Warto wybierać te królestwa i te budynki, które mają najwięcej skarbów w sobie. Im więcej skarbów w budynku tym szybsze plądrowanie.
- WYKONUJCIE polecenia R4. Mają już doświadczenie w KvK. Jeśli mówią zostań w tym budynku to zostań, choćbyś miał stracić wojsko. Często zbiórki na Ciebie nie dochodzą do realizacji lub są zawracane na chwile przed atakiem.
STRATEGIE NA ATAK
Wyłapałem 3 schematy ataków:
- Cichy atak. Leci sobie samotny wilk w jakieś królestwo. Szuka nieobstawionego budynku, i dodaje tam swoje jednostki, aby plądrowały. Nie wysyła żadnych skanów, żadnych ataków. Po prostu się przyczaja i siedzi aż go nie wykurzą. To dobra strategia dla kogoś kto gra w pojedynkę lub dla mniejszych zamków.
- Atak nastawiony na przejęcie budynków ze skarbami. Czyli lecimy w 3-6graczy, i zbiórkami załatwiamy po kolej budynki, potem je obstawiamy i siedzimy w nich. Aż nas nie wykurzą.
- TOTALNA ANIHILACJA - wpadamy w 4-7 graczy, najpierw palimy wszystkie zamki indywidualnie lub za pomocą zbiórek. Potem czyścimy budynki ze skarbami i tam siedzimy dużo dłużej. Bo w sumie nie ma za bardzo kto ich odbić ( nie licząc innych atakujących sojuszy), nie ma kto robić zbiórek.
Luźniejsze porady i przemyślenia
- Dość popularne będą walki na 300-500k kontra 300-500k. Więc warto podkręcić hale wojskowe.
- Jeśli masz zamek np 23 lvl, za bardzo nie musisz obawiać się ataków i obrony na zamki 20 lvl i niżej. Nie raz szedł oddział 120k wojska z zamku 19lvl, na nasze zamki z 50k drugiej armii. I traciliśmy po kilka set oddziałów, a oni prawie całość. STATYSTYKI są tutaj bardzo ważne i widać tę różnicę.
- Warto używać anty-zwiadu. 2h kosztuje 100golda, a przeciwnik zastanawia się po kilka razy czy atakować zamek w ciemno. To porada głównie dla zamków 22lvl + i konieczność dla zamków 24+. Anty zwiad włączamy przez zamek-wzmacniacze miejskie.
- Aby uchronić wojsko, które nie bierze udziału w ataku na budynki ze skarbami, warto je wysyłać na atak na mniejsze zamki, które w sumie można w ciemno atakować, np lvl 14 i mniej. Ew oczyścić zamek główną armią gdzieś obok, a potem atakować budynki. Wtedy wiemy, że tamten zamek jest pusty i można i nawet same armaty wysyłać, byle nie stacjonowały w zamku, bo bez głównej armii są dużo łatwiejszym celem.
- Jeśli ktoś używa anty-zwiadu, można na niego puścić np 1 konia. Jeśli jest pusty, to zapłonie i dzięki temu wiemy, że tam mamy spokój.
- ZBIÓRKI. Jeśli robisz zbiórki, Twoje wojska i wojska sojuszników, które dołączą, NIE BIORĄ udziału w obronie zamku. Wojska w zbiórce nie są też wyszczególniany przy puszczeniu szpiega.
- FAKE ZBIÓRKA - fajna taktyka na schowanie swojego wojska i obrona niespodzianka. Robisz 3 zbiórki, więc szpieg pokazuje ze masz 0 wojska w zamku, ew zostawisz coś na przynętę. Gdy ktoś atakuje Twój zamek, na parę sekund przed dotarciem, anulujesz zbiórki i atakujący ma psikusa, bo się tego nie spodziewał.
JEDNAK to działa też w drugą stronę i zwłaszcza graczy ze starszych królestw (50-180) często coś takiego stosują. - Ja stosuję też fake zbiórki, aby nieco odsapnąć od dynamicznej gry. Puszczam zbiórkę, na 1h, i spokojnie mogę zaplanować dalsze ruchy. Problemem fake zbiórek jest zamieszanie na czacie i nie wiadomo do której dołączać. Umówmy się, że jeśli jest planowany atak zbiorowy gdzie będzie dużo właściwych zbiórek, to nie stosujmy tej metody zbyt często w tym momencie.
Dodatkowe informacje o KvK możecie uzyskać poprzez centrum wydarzeń - kompania sojuszy - przycisk na górze ze znakiem zapytania.
Opisujesz uac a nie kvk
OdpowiedzUsuńZgadza sie - to co opisałem powyżej to UAC a nie KVK.
OdpowiedzUsuńGdy pisałem ten poradnik, w naszym królestwie nie było jeszcze walk KvK, więc mylnie przybrałem takie określenie na UAC.
Jednocześnie nie chciało mi się już modyfikować tego wpisu :)
Dobra, jednak na szybko pozmieniałem na poprawny skrót UAC :)
OdpowiedzUsuń